det är ju jättebra att pojken har lärt sig att knyta

image161 image162
idag har vi sovmorgon till halv två, ändå vaknade jag runt åtta och kunde inte somna om. jag tror att det berodde på att jag drömde att jag vaknade och då var klockan två och jag var försenad, så då tittade jag på schemat och såg att jag hade kollat på fel dag, att vi egentligen började klockan fem idag, och jag hade sagt till alla att vi började halv två så jag fick panik. nåväl. men det var rätt mysigt att vakna tidigt för jag gick upp och stekte ägg och åt frukost medan jag tittade på alfons. och snart ska jag duscha. sen kommer mamma hem och så ska jag få lite pengar. det gillar jag. sen ska vi äta och sen ska jag till skolan.

i helgen har det varit cirkus här utanför på ip, de kom i fredags natt och åker nu. jag hatar cirkusar. jag och verra hade fan hunnit smita in där på natten för att klappa djuren. men jag trodde ju bara att de skulle stanna över dagen. i varje fall så suger cirkusan balle.

en sak som jag har tänkt på är att ordet läsk är ett väldigt fult och konstigt ord. själv säger jag dricka. plus att läsk/dricka whatever är egentligen inte gott. det typ bubblar för mycket och är för sött. vatten är den ultimata drycken.
sen finns det massor av ord och namn som låter helt sjukt, och om jag tänker på ett konstigt ord eller ett konstigt namn för mycket så blir jag helt förvirrad och tänker att så kan det inte heta ju, heter det verkligen så? som magdalena. ett sjukt fult namn som tessa hakade upp sig på för massor av år sedan.
samma sak är det med rymden och döden. om man tänker för mycket blir man galen. och jag ligger lite i riskzonen eftersom jag alltid tänker för mycket. fast det orkar jag inte tänka på.

Kommentarer
Postat av: linette

när jag var liten retade jag mig på namnet margareta. "MARGARETA TJOCK OCH FETA!!!!!!!!!!!!!" sen sa mamma till mig och jag fick skapligt dåligt samvete. hm.

2007-08-27 @ 10:43:55
URL: http://elephantgun.blogg.se
Postat av: martyyy

min mormor heter magdalena haha : ((

2007-08-27 @ 15:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0