lussebak och rumpskak

nyss ägde ett litet roligt missförstånd rum i vårat kök, hehiho:
m- "jag tycker synd om tanten som sitter i fönstret där nere"
i- "ja, hon sitter där jätteofta, jag undrar alltid om hon löser korsord"
m- "VA, har hon kort kjol!?"

jag och linette vill åka till frankrike så fort som möjligt, helst i påsk. därför ska jag skriva klart mitt cv denna vecka, så att jag kan få ett jobb snart. jag ska se till att mitt fördjupningsarbete blir klart i helgen också, så slipper jag tänka på det i estocholmo liksom.

en lägenhet en lägenhet en lägenhet en lägenhet jag vill ha en lägenhet nu (jag behöver inte ens ha den själv, jag kan faktiskt offra mig och stå ut med att bo med linette)
aokej vi ska ha en röd soffgrupp alternativt en röd soffa med röda fotöljer och vi vet precis hur de ska se ut. kanske kan vi sno snygglägenhetens soffa och fotöljer, ja så får det nog bli. sen så ska vi ha snygga tavlor som ska vara en blandning mellan våra egna verk och andra snygga pieces of shit. och böcker, böcker i högar på golvet. och ett grönt matbord i trä. jag vill ha ett blått lakan, och kanske ett rött örngott och påslakan till. sen vahetere kan ju linette bestämma massa ikea-möbler, eftersom hon kan allt om ikea. den tjejen är kungen på det alltså. snygga tallrikar som fan ska vi ha, i snygga färger o.s.v. och assnygga muggar från indiska, och stora härliga glas från ikea. sen så ska vi äta godaste maten också, för vi vet vad god mat är. aldrig ska vi äta fattig gammal vanlig svensson-mat. och vår lägenhet ska fan inte vara något jävla hängställe där folk känner sig som hemma och ränner omkring som de själva vill. det är  vårat hemmaställe och ibland, när vi känner för det, så ordnar vi de skönaste festerna. folk kommer att längta tillbaka till våran lägenhet och önska att de hade en precis likadan. men det har de inte.

Kommentarer
Postat av: jonas

nu kan ju inte jag skriva ett inlägg om hur jag vill att min lägenhet ska se ut inuti.. före första så blire som att jag fick idén från dig, och för det andra ska vi ha samma färg på våra soffor.. och då blire ju som att jag fick idén från dig.. åh. gud. smiley.

2007-12-11 @ 19:43:47
URL: http://opepp.blogg.se
Postat av: Anonym

du beskrev det så bra och fint hun

2007-12-11 @ 19:52:46
URL: http://elephantgun.blogg.se
Postat av: linea

fan vad jag vill bo med er.

2007-12-11 @ 21:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0