jag skrev min första krönika på texten idag, det var allt.

Glada busschaffisar är sanna glädjespridare

Man står och väntar en kvart i kylan medan man frenetiskt gnuggar händerna mot varandra för att hålla värmen. När bussen äntligen kommit och man har klivit på, så möts man av ett par varma ögon och en leende mun som får den mest bitande kyla att rinna av kroppen på ett ögonblick. Jag pratar såklart om de glada och trevliga busschaufförerna.

Visst, jag erkänner, de finns inte i överflöd. Men nog existerar de allt. Låt oss kalla dem De Glada Busschaffisarna. De sitter där i förarsätet och ler, och det är nästan så att man kan ana en gloria ovanför huvudet på dem. Är det inte otroligt ändå, hur en människa som dag ut och dag in åker i princip samma bussturer, lyckas hålla humöret uppe? Och inte nog med det, De Glada Busschaffisarna är även sociala och trevliga, och har man någon gång glömt sitt busskort så får man utan problem åka med ändå.

Jag minns en kväll då jag tillsammans med några kompisar tog buss nummer 19 till Tuna Park. Busschauffören var glad och skämtsam och fick hela bussresan att bli ett sant nöje. Han var utan tvekan en av De Glada Busschaffisarna. När vi sedan hade hoppat av bussen och tagit farväl av vår nyfunne vän så upptäckte en av mina kompisar att hon hade glömt kvar sin väska. Stämningen föll snabbt ner till nollstrecket och vår shoppingkväll var mer eller mindre förstörd. Efter någon timme skulle vi ta sista bussen hem, även denna gång nummer 19. När vi steg på bussen möttes vi till vår förtjusning av vår vän - den glada busschauffören! Han räckte min kamrat hennes väska och sa att han hade förstått att det var hennes. Den glada busschauffören gjorde hemresan om möjligt ännu bättre än ditresan, och hela kvällen räddades på grund av hans omtänksamhet.

Kanske borde man bjuda De Glada Busschaffisarna på pepparkakor nästa gång man stöter på någon av dem. Inte för att de behöver bli snällare, utan för att de helt enkelt förtjänar det.


Kommentarer
Postat av: sean

ang din kommentar: det är inte vilka svampar som helst han chillar gumman :)

2007-11-15 @ 19:28:56
Postat av: millia

skitbra gumman

2007-11-15 @ 19:38:46
URL: http://millavanerholm.blogg.se
Postat av: Anonym

Shit vilken bra krönika! :D

2007-11-15 @ 20:17:27
URL: http://purestdelight.blogg.se
Postat av: linea

bra som vanligt älskling

2007-11-15 @ 22:12:02
Postat av: awesome

jag har skrivit om glada och sura busschaufförer i en artikel till svenskan en gång :D hahaha för de kan typ göra min dag eller förstöra den.

2007-11-15 @ 23:28:04
Postat av: awesome

jag har skrivit om glada och sura busschaufförer i en artikel till svenskan en gång :D hahaha för de kan typ göra min dag eller förstöra den.

2007-11-15 @ 23:28:13
Postat av: annis

vad gullig du är, skitbra! :)

2007-11-16 @ 19:45:15
URL: http://popljud.blogg.se
Postat av: lea

mm men det är ju verkligen så. fast egentligen, vem som helst som är sådär söt och glad och bra kan göra ens dag mycket bättre.

2007-11-17 @ 00:55:45
Postat av: Sofie

nån gång skulle det vara väldigt trevligt/roligt/whatever att läsa allt du någonsin skapat. för du är så m'm'm på att skriva!

2007-11-17 @ 12:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0