salladslök och tomatinnehåll på min grönvita tallrik

om jag reser mig upp och går, följer du efter då?
om jag visar vad jag tänker, öppnar du då din stängda mun?
om jag är kvar här föralltid, stannar du med mig?

om jag hade en
kotte i min hand just nu så skulle jag med all min kraft kasta iväg den så hårt jag bara kunde och hoppas på att den skulle komma längre än någonsin förut, kanske till andra sidan jordklotet eller kanske bara hem till dig.

jag och agnes gjorde kroppsbyggarna på powergym sällskap idag, vi tyckte nämligen att de såg lite ensamma ut. jag är ganska trött nu och ännu mer sugen på att rita och ännu ännu mer sugen på att leka med cernitlera. om trekvart kanske jacob ringer och sen kanske jag och verra går hem till honom och så kanske vi tittar på någon film. det är vad jag vill i alla fall. 

jag önskar att luften var blå, att husen var blå och att dina kinder var blå. jag vill ha blå sparris, blå glödlampor och tusentals blå träd på en blå gräsmatta. jag önskar att världen var färglagd i sån där blåaktig ton, du vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0