good morning

min mormor ringde min mamma idag för min morfar mådde inte helt bra så mamma skulle skjutsa dem till vårdcentralen sa hon och de är tydligen på sjukhuset nu och har varit där jättelänge sa min pappa och han säger det kan ta världens tid på akuten men ändå kan jag inte låta bli att bli orolig för jag älskar min morfar sjukt mycket. nu kom visst mamma hem. det är hans hjärta som inte riktigt funkar som det ska så han blir svullen om benen så han får sova kvar där och det tog världens jävla tid säger mamma och nu undrar hon om daniel har ätit och nej säger pappa han kom nyss hem och min lillebror äter nästan aldrig längre faktiskt och jag vet inte om det beror på att han alltid flänger hit och dit men han orkar typ aldrig verkar det som. (bruschan är rätt söt faktiskt för han går i sjuan men ändå så sjunger han alltid med jätteljus röst och hittar på sånger på låtsasspråk och ritar gubbar med fula snoppar som kissar värsta floden och har längsta korvnäsan.)

image187

och så kom jag på att kanske borde jag börja uppskatta min syster lite mer för jag blir mest irriterad hela tiden vilket är ganska så väldigt dåligt och jag hatar ju faktiskt när jag blir irriterad för ingenting men ändå så händer det rätt så ofta. hon är ungefär två år äldre än mig men nittio procent av tiden känns det som att hon är mycket yngre än mig men det är kanske lite gulligt för jag kan kalla min storasyster för lillasyster och det kan inte du, eller du kanske kan men egentligen så menar du det inte.

idag har det faktiskt varit en härlig dag för min number one habibi kom förbi med två lassis till henne och mig medan jag hade vår kladdkaka i ugnen och den skulle ju bli kladdig och god tänkte vi men nej det blev den såklart inte utan den blev helt okladdig. ändå åt vi upp hela och vi åt den med hallon vilket var rätt gott men vadå, riktig kladdkaka hade varit tusen gånger godare och lassi och emmi choko latte är helt klart våra nya favoriter. det kan jag säga utan några som helst tvivel i kroppen. det är alltid mysigt när linette kommer förbi och det borde hon göra oftare faktiskt och jag älskar att bara sitta i mitt rum med henne och se på tv och äta något gott och sen blir man helt trött och somnar lite men sen vaknar man av att någon knackar på dörren eller så vaknar man kanske för att man vill ha coffeeballs och man känner suget i hela kroppen sådär. att snacka om ingenting och att snacka om hur konstiga människor kan vara är som softast med henne och det är något speciellt med den där tjejen som får mig att bli väldigt lugn och se saker positivt och det tycker jag om. och imorgon ska vi faktiskt gå och simma och kvart-tjugo över tio ska vi mötas utanför badhuset och det ska bli riktigt uppfriskande och skönt faktiskt för jag älskar att simma.

en sak som jag är rädd för är att jag ska få astma snart eller senare i livet och det är jag orolig för på grund av att min mamma fick astma när hon var vuxen och även min morfar och kusin har astma, så jag ligger rätt illa till. jag vill inte få astma för jag vill inte känna den där känslan igen. jag vill inte känna att halsen drar ihop sig som om någon med väldigt starka händer vred på den så som man vrider ur en dyngsur handduk och jag vill inte att det ska kännas som att mitt luftrör är lika smalt som ett sugrör varje gång jag joggar eller går för då kommer det liksom bli som att en väldigt hög byggnad rasar mitt framför mina ögon och trots att inte en enda liten flisa träffar mig så känns det som att jag ligger begravd under all betong och all bråte.

förressten så stack jag vanessa och tiina till elin ikväll ändå och jag tycker synd om henne för massor av människor bråkade med varandra och hon vill slå jonte så blodig så hans mamma inte känner igen honom sa någon men så blev det aldrig och det var ju tur både för jonathan och veronica och alla andra också faktiskt och den där tjejen verkade lite läskig. elin är i alla fall en väldigt bra tjej och på tal om fester så har grannarna härunder (ja, de som sa att jag och vanessa skulle komma ner och dricka öl istället i början av sommaren), ja de människorna har fest och det roliga är att jag vet inte ens hur de ser ut. men de verkar väl softa och sådär skulle jag tro, i alla fall så har de fest lite då och då och fest är ju kul.
jag är ganska konfunderad just nu för någon hade ringt min mobil tre gånger utan att jag märkte det när jag var på väg hem från skiftinge och sen ringde jag upp numret och det var emma tror jag, eller hon sa att det var emma och det lät som emma. och hon som lät som mariefredemma sa att det var elin som hade ringt massor av gånger och hon sa också att hon visste inte varför elin hade ringt men att elin var nog rätt full och jag antog såklart att det var elin abrahamsson som hade ringt. sen för en stund sen ringde det från emma-numret (jag hade sparat det på mobilen ja) och då var det elin och först trodde jag att det var elin abrahamsson men det var min rebonjourelin och hon hade ringt massor av gånger sa hon och så var hon ganska full trodde hon och sen dog min fittmobil. det som är konfunderande är vem den där emma kan vara, om det nu var västeråselin som hade ringt. för den där emma lät ju som emma så jag är fett förvirrad och om ni inte har märkt det så har jag skrivit sjukt för mycket i denna blogg just nu och bara ointressanta saker. så nu ska jag gå och läsa i min bokilago.

och jag älskar den låten och blev så glad när han spelade den och jag kunde vissa delar ur låten och så sjöng jag see back back then then if you had a car you was the chitown version of baby and i was just a virgin a baby, one of the reasons i looked up to him crazy och så var jag nog gladare än någonsin faktiskt.

min blogg är faktiskt väldigt tråkig och sjukt ointressant och framför allt är den väldigt ful.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0