när tankar bildas för att glömmas bort

igår satte jag och linettes oss på ett tåg och hoppade av i strengnez, där vi förfestade med lite män. när vi skulle med det sista tåget hem, som gick 22.40, så gick vårat sällskap väldigt slow och jag blev väldigt irriterad. så jag fixade liftning från den där stora kyrkan till stationen, för jag är bezt :) mannen som körde var jättetrevlig och vi lyssnade på techno. en perfekt liftning alltså. på stationen fann vi en halvitalienare som egentligen såg mer finsk ut. han hette johan och bjöd på cigg och öl och var sjukt trevlig. sen åkte vi tåg med honom och några män från förfesten, där var det chill och alla såg fett mycket äldre ut än de egentligen var. i eskilstuna skiljdes jag och linette åt från italienaren&co och begav oss till nyforz. där fann vi vår mor/far som var i absolut toppform och vi dansade och linette blev döpt. större delen av kvällen spenderade jag sedan i köket med min mor som hade druckit lite för mycket och ätit lite för lite. jag tvingade i honom vatten på simon skoogs begäran och tillslut mådde han bättre. när stronger kom på teven i vardagsrummet så sjöng jag för mor min. jag tror att han blev fett stolt över sin dotter. i alla fall så tycker jag om att sjunga kanye för folk, och jag ska lära mig jesus walks och the glory utantill. jag saknade någon hela kvällen och när jag gick hem så kom jag på att jag hade gått på exakt samma ställe nästan exakt ett dygn innan och då saknade jag någon ganska mycket mer. jag tycker om spontana smitningar i natten och att krypa igenom buskar för att inte bli sedd. jag tycker om telefonsamtal där det inte gör någonting om man är tyst för den som är i andra luren är också tyst och förutom några ord då och då så hör man bara andetag och bakrundsljud.

idag var jag på jobbjakt med agon, men det gick inte så jättebra. vi var trötta och dumma i huvudet men de gör inge för på måndag ska jag dra till ett chocolatefactory och lämna mitt cv till gustav lantz. imorgon ska jag åka tåg och buss och på måndag ska jag åka buss och buss. jag ska åka bil med min familj till ikea också.
jag blev jättearg idag när jag hade köpt thaisoppa och upptäckte att den innehöll kött. jag blev glad igen när jag åt en soppa som var säkert minst tusen gånger godare som jag hade lagat helt själv. ibland är jag ganska bra faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Hanna

det låter så impulsivt alltihoppa, så fantastiskt! (förutom det med liftningen, jäklar vilken kvinna du är som vågar!)

2008-01-26 @ 23:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0