hon ville att livet skulle vara som i en film samtidigt som jag såg allting som i en dröm

jag vaknade ganska tidigt, på en madrass som gör roliga ljud i linnéas mysiga lägenhet i hennes mysiga rum. ljuden utanför fönstret var annorlunda mot dem jag brukar höra utanför mitt hus, det var stadsväsen istället för fåglar. jag ville inte väcka linnéa eller veronica, så jag gjorde mig i ordning så tyst jag kunde och gick sedan ut till min cykel. i ett fönster i huset mittemot linnéas stod en tjej och tittade på mig, ganska länge tyckte jag. plötsligt var hon borta. när jag kom till skolan köpte jag frukost i cafeterian. jag satte mig på en bänk utanför klädsömnadssalen och efter en liten stund kom linette. hon smakade på min frukost och visade mig sin nya mobil. mina morgnar brukar inte vara lika mysiga som idag, de brukar vara ganska likadana och egentligen rätt tråkiga. jag tycker om att göra saker som avviker från rutinerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0