st apollonia

en gång sökte jag praktik på världens häftigaste designbyrå. okej, jag hatar ordet häftig men den byrån var verkligen häftig. i flera dagar höll jag på och skrev brev och fixade med arbetsprover, allt för att jag skulle få min drömpraktik. jag samlade ihop några av mina texter, bilder och teckningar och skickade efter några dagars förberedan iväg dem tillsammans med brevet. jag var jättenöjd med arbetsproverna och trodde verkligen att jag skulle få praktiken. jag hade ju faktiskt gjort världens finaste praktikansökan.
efter en tolv dagar fick jag svar på min ansökan. jag fick ingen praktik. de hade inte tid med någon praktikant. men de behövde inte ha tid för mig. jag ville ju bara sitta och titta på. se vad de gjorde. nu när jag fått nobben vet jag inte vad jag ska göra. ja just det, för det här hände ju faktiskt idag. jag är jätteledsen och nu har jag inte lust med någonting. jag har lust att ge upp hela grejen med att rita och att skriva och satsa på någonting annat. typ industriarbetare eller kock. fast jag är ju svag i armarna och så kan jag inte laga mat. jag satsar nog på a-kassa, växer fast i soffan och dör i förtid.


Kommentarer
Postat av: joakim

ameh serri, du kan ju din skit!

2008-10-15 @ 17:06:38
Postat av: ida

ameh serri, vad vet jag om någonting över huvudtaget egentligen? :(

2008-10-15 @ 17:10:45
URL: http://overflooded.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag gav för längesen upp foto, efter det drawing, och nyligen grafisk design. jag har ingenting kvar som jag trodde att jag var bra på. men de gör inge. jag är bra på att äta, kan bli smakprovskvinna/whatever. eller partyprinsessa.

2008-10-15 @ 17:16:53
URL: http://littlun.blogspot.com
Postat av: linnéa

vi borde ses i helgen om du har tid :)



föresten var det förjävligt att du inte fick praktik där. du borde fan ha fått det. du är så jävla bra. men du jag och linet kan bli partyprinsessor. lovar, det skulle bli förjävligt bra :D

föresten har jag tagit bort min tandställning :D

2008-10-15 @ 17:52:50
Postat av: Anonym

tillhör du en fascistisk idelogi?

2008-10-15 @ 17:53:01
Postat av: jonas din man som är snäll när det behövs typ

hallååå, idag lyfte du upp mig från sängen på en arm och sen kokade du bouillabajs som värsta gordon ramsey och sen är du fan roligare än fkn tom bergeron och du är fan bäst på att rita och jag är avundsjuk på dig på massor av saker =) om du vill leva på a-kassa så stöttar jag dig för det också men om du vill varta bäst på det du är bäst på så stöttar jag dig fan där också och sen är du snygg och jag tror nog faktiskt kanske att jag gillar dig ganska mycket faktiskt för du är bäst

2008-10-15 @ 20:54:15
Postat av: sanna

kolla in http://www.bvd.se/ !

2008-10-15 @ 21:18:06
Postat av: Anonym

fatter inte at du inte fick det, för jag vet inte om någon andra som skriver så bra som dig. som 'jonas' säger - du är bäst! är på bloggen din varje dag : )du kan vad du gör ftw

2008-10-16 @ 19:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0